6. DUYU


Okuduklarım değil hatırladıklarım önemli. Dokunduklarım ya da dokunmadıklarım, gördüklerim ya da kaçırdıklarım, duyduklarım ya da es geçtiklerim değil; hissettiklerim.
Yalanlar ve doğrular, hayallerin gerçekliği ve gerçeklerin sahteliği, gündüzün yorgunluğu ve gecenin uykusuzluğu, kışın soğuğu ve kahvenin sıcaklığı, Teoman'ın sesinde sallanan ruhum..
Düşmekten yorulan kelimeler ağır, ıslak rimel parçalarıyla kirpikler ağır, altı çizili satırların anlamı ağır.. Akşama doğru azalan yağmur ve birbirine geçen düşünce silsilesi.
Bilemiyorum. Bilmediğimi biliyorum ama neyi bilmediğimi bilmiyorum. Sadece biliyorum; bilmiyorum. Okumayı, dinlemeyi, uyumayı, yaşamayı.. Her gün yeniden öğreniyorum. En karamsar düşüncelerle uyuyup gülümseyerek uyanabilmeyi öğreniyorum. Kahveyi soğutup uykudan kaçmayı öğreniyorum. Suyun tadını öğreniyorum, boğazımdan akıp mideme girişini.. Soğuk ve ıslak. Kelimelerle dans etmeyi öğreniyorum, bazen de onların benimle dans etmesine izin veriyorum. Çoğu zaman "hayır" dememe fırsat bırakmıyorlar gerçi, alıp götürüyorlar duygu - düşünce karmaşasının ortasına ve her şeyi alt üst ediyoruz beraber. Dağıtıp toplamayı öğreniyorum. Ve sonra tekrar dağıtmayı..
Yazmayı öğreniyorum. Kendimi, hislerimi, aklımdan geçenleri ve teğet geçenleri.. Biliyorum, şimdi ölmek istemem. Kendim olmadan.. Kendimi bulmadan, kendimde kaybolmadan, kaybetmeden ve sarhoş etmeden; dokunmadıklarıma dokunup, kaçırdıklarımı görüp, es geçtiklerimi dinlemeden ve hissetmediklerimi hissetmeden.. İstemem.
Öğrenmek gerek; nefes almayı ve vermeyi, el uzatmayı ve uzatılanı tutmayı, susmayı ve sohbet etmeyi, anlamayı ve anlatmayı, uyumayı ve uyanmayı, okumayı, yazmayı, dinlemeyi, gezmeyi, görmeyi, bakmayı, sevmeyi, kendimi.. öğrenmem gerek.  Yaşamayı öğrenmem gerek. Kahveyi soğutmadan içmeyi bilmem gerek. İntihar etmemeyi becerebilen Cioran'ı bilmem gerek, atın boynuna sarılarak ağlayan Nietzsche'yi, tiyatro mu futbol mu diye sorulduğunda "futbol" diyen Camus'yü, öğretmeninin ölümünden sonra ölümünü engelleyebilecek yeni bir devlet düzeni fikri oluşturan Platon'u, Sophokles'in Antigone'nunun başkaldırışını bilmem gerek.. Yaşayarak öğrenmek ve öğrenerek yaşamak gerek. İçinde kaybolunacak kitaplar, filmler, şarkılar bulmak gerek. Yaşamak gerek. Uyumak gerek ve en önemlisi, uyanmak gerek. Uyanmak ve uyandırmak.. Fark etmek gerek, farkına varmak, kaçırmamak, görmek, duymak, koklamak, dokunmak, hissetmek, uyanmak ve uyandırmak. "Bulutlar iç içe ve her an başka bir resim oluyorlar.."

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gibi

Kokuşmuş Mürekkep

Fetüse Dönüş